Jak rozchodit TRIM?

Josef Hrabec hrabec at naxo.net
Mon Jul 9 21:47:53 CEST 2012

Zdravim,

po delsim case bych rad sdelil dalsi poznatky na tema trim.
Postupne jsem jeste sehnal dalsi dva modely SSD disku, Kingston SH100S3240G
a Intel SA2BW180A. A i u techto dvou disku bylo chovani stale stejne, po
nastaveni tunefs -t enable a primontovani filesystemu jsem obdrzel hlaseni:

WARNING: TRIM flag on fs but disk does not support TRIM

Nic mene protoze ale u uvedenych disku vyrobce uvadi podporu pro trim,
nedalo mi to a zkusil jsem cvicne namisto FreeBSD 8.3 instalovat FreeBSD
9.0. Pricemz jsem zjistil, ze na 9.0 se tento problem neobevuje a zda se, ze
trim na 9.0 chodi bez potizi. Takze mi to pripada, jako by tady byl nejaky
problem s podporou trim na FreeBSD 8.3.

Resenim patrne je tedy zacit na misto 8.3 pouzivat rovnou 9.0. Jenom mam
trosku obavy z tech release X.0. Mate nekdo bohatsi zkusenosti s 9.0 nez
jenom kratodobe testovaci? Myslim, zda-li by bylo rozumne zacit pouzivat jiz
9.0 v realnem, rekneme produkcnim provozu, nebo radeji poseckat az vyjde
alespon 9.1?

Diky,
Pepa.