Stav fusefs?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jul 4 17:03:30 CEST 2012

On 07/04/12 16:39, Miroslav Prymek:
> Jinak atomicita pomoci prejmenovani adresare me napadla, ale znamena to mj. udrzovat
> hromadu symlinku. Navic by bylo potreba resit navaznost na upgrady: kdyz se povysi
> verze balicku, muze se pocet konfiguraku zmenit.

Upgrade je neco, co nedelas kazdej den. A stejne musis novou verzi
ozkouset, nez ji das na produkcni stroje - tak rovnou pri tom musis
verifikovat, ze mas porad spravne scripty pro generovani konfigurace. A
pripadne v nich odladit zmeny, jsou-li potreba.

> To je vubec taky problem, kterej jsem predtim nezminil - mit spravne verze konfiguraku
> pro spravnou verzi balicku :(

Kdyz resis centralizovany system, nejlepsi je nemit na ruznych strojich
ruzne verze tehoz balicku. Ale jinak - stejne pro ruzne stroje generujes
konfiguraky ruzne. Staci tedy vedet jaka verze je tam, pro koho to
generujes.

> Jo, to je hezky a jednoduchy, ale predem vidim tu hruzu ladit slozity skript v shellu...

Kdyz myslis, ze je jednodussi najit nejaky program, naucit se syntaxi,
pak pro nej napsat templaty, scripty, nebo proste to, podle ceho to bude
generovat a odladit je, aby to delalo opravdu to co chces ...

Kazdej ma zrejme trochu jiny predstavy o "hruze" ;-)

> asi to bude chtit udelat lepsi pruzkum terenu a ozvat se pozdeji

To zni rozumne. Pravdepodobne totiz zjistis, ze to co konkretne
potrebujes je o dost jednodussi tez ta zatim ponekud
teoreticko-hypoteticka uloha, kterou ted myslenkove resis.

Ale zakladni pouceni, ktery ti tlacim je naprosto jasny - pokud nekde
pozadujes spolehlivost, tak tam nedavej slozitou elektroniku a malicky
sroubecky. Masivni kus zeleza opracovany raspli a poradnym kladivem bude
sice vypadat jak z Ruska, ale bude ti fungovat i kdyz do toho uhodi
blesk nebo na to spadne poradnej sutr. A prehanim jen trosicku.