Stav fusefs?

Miroslav Prymek m.prymek at gmail.com
Wed Jul 4 16:39:00 CEST 2012

04.07.12 16:14 Dan Lukes napsal(a):
> On 07/04/12 15:43, Miroslav Prymek:
>
> Tak nejak jsem se ti to chtel popsat, a vidim, ze se podarilo ;-)
>
> Akoratze ja pocital, ze "primarnim zdrojem" informaci pro generovani
> konfiguraku je spis nejaka databaze nez (jiny) soubor.

Pocital jsem ted spis s variantou, ze se konfiguraky budou generovat centralne a pomoci
NFS uz jenom distribuovat. Tim se resi i ne-potreba nejakych zavislosti na vsech
cilovych strojich.

> No, cast problemu resime tim, ze soubor ma na konci pridanou znacku (z
> hlediska programu, ktery soubor pouziva je to komentarovy radek) - kdyz
> tam neni, vime, ze soubor neni cely a nepouzije se.

Tak tohle reseni se mi fakt nelibi :)

Jinak atomicita pomoci prejmenovani adresare me napadla, ale znamena to mj. udrzovat
hromadu symlinku. Navic by bylo potreba resit navaznost na upgrady: kdyz se povysi
verze balicku, muze se pocet konfiguraku zmenit.

To je vubec taky problem, kterej jsem predtim nezminil - mit spravne verze konfiguraku
pro spravnou verzi balicku :(

> "Promenne" udaje (to je ten "obecny" konfigurak, ktery ti to bude cele
> ridit) se davaji do /etc/rc.conf v podobe prirazeni hodnot promennym.
>
> No a generovani konkretniho cisloveho konfiguraku ci skupiny konfiguraku
> provede konkretni script vytvoreny prave pro tento ucel, ktery si
> rc.conf (a tim vsechny potrebne - a pravda - i ty nepotrebne) udaje
> naincluduje a z nich udela co je udelat potreba.
>
> Uz urcite vis - mluvim o obycejnem 'sh'.
>
> Slovy dvojice Nick Carter/baron von Kratschmar: "Jak primitivní!" "Ale
> jak účinné!"

Jo, to je hezky a jednoduchy, ale predem vidim tu hruzu ladit slozity skript v shellu...

Kdyby slo jenom o nahrazeni nejakych retezcu v konfiguraku, tak by to byla pohoda, ale
obecne konfiguraky mivaji spis stromovou strukturu, kterou bych shellovyma promennyma
fakt nerad popisoval...

Treba pro ten nagios je to mnozina sluzeb a kazda z nich ma nejake atributy. To uz je pole poli,
coz uz se mi v shellu fakt delat nechce. Jak rikam, libila by se mi asi nejvic nejaka gramatika:

Konfigurak -> Preamble Services Postamble.
Preamble -> "....nejaky text....".
Services -> [Service].
Service -> ....

no nevim... asi to bude chtit udelat lepsi pruzkum terenu a ozvat se pozdeji, nez s tim
otravovat ted, dokud nemam jasno, co vlastne presne chci.

dik

Mirek