Na co ta 'rychlost', uponahlanost...

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Thu Mar 1 10:50:12 CET 2012

Dňa 29.2.2012 23:38, Dan Lukes  wrote / napísal(a):
> Co se externich aplikaci tyce - to je ale preci neco uplne jineho. To
> jsou samostatne projekty. Snad si nemuzes myslet, ze FreeBSD bude
> prebirat starost o veskery software, ktery se v okoli mihne.
Je mi to jasne, a viem, ze FreeBSD za to nemoze... chcel som poukazat na
tu zbesilu rychlost, na ten bludny kruh, z ktoreho nie je mozne len tak
vystupit.

> Apache 2.x se objevil v roce 2000 a 2.2 v roce 2005 - pricemz podpora
> pro 1.3 skoncila az v roce 2010. Fakt si nemyslim, ze jim muzes vycitat,
> ze ti dali malo casu na prechod. Pet (nebo dokonce deset) let je dost a
> jestli's to nestihnul, tak nehledej problem ve FreeBSD - a ani v
> Apachovi ne.
Dobre, suhlasim, ale ked nieco bezi... Iste, mohol som to aj nadalej
nechat bezat, ale bol som nuteny... proste ine zavislosti

> Omezim se racionalni argumentaci. Rotace OS neni rychlejsi nez pred
> patnacti lety, takze zrovna tohle jako priklad nejakeho speni kamsi bude
> tezko. A rychlejsi rotaci aplikaci (pokud vubec existuje a neni take jen
> zdanliva jako u OS) nelze FreeBSD pripisovat ani vycitat.
Od doby, co zijem v prostredi aj FreeBSD, citim a vidim, ze sa rotacia
zvysila, a nielen v nom, je to vsade...

4.0 marec 2000 - 4.11 januar 2005
5.0 januar 2003 - 5.5 maj 2006
6.0 november 2005 - 6.4 november 2008

> Chapu, ze s postfixem je spousta veci snazsi nez se sendmailem - ale
> presto pouzivam sendmail. Ne, ze by nemel nove verze, ale je stabilni -
> za poslednich dvacet let se na jeho konfiguraci a ovladani zmenilo jen
> minimum. A je to navic zakladni soucast systemu, takze pravdepodobnost
> "problemu s prekladem" je taky podstatne nizsi.
...nie je to len o postfixe. Ide mi o princip. Naco pustat vyssiu
verziu, ak nieco, co je dolezite, nema podporu? Naco pustat vyssiu
verziu, ak na nu potrebujem okamzite zaplatu? Mnohe veci, ktore som
skompiloval pred 11 timi rokmi lusknutim prsta, dnes lusknutim prsta nie
je mozne sprevadzkovat. Nechcem, aby si ma chytal za slovo. Ide mi o
pointu. Pamatam si casy, ked u mna bol 'otis - Juraj L.' (cca pred
15-timi rokmi, ked som sa o unixe dozvedel od neho) a celu noc
'podriemkaval', lebo to bolo az tak "unavne" (vykonnost strojov bola
samozrejme nizsia), ale v podstate nebolo co riesit. Urcite, nasli sa
malinke problemy, ale inak vsetko slapalo, vsetko klapal na prvy raz.
Teraz tomu tak nie je. Masiny su mnohonasobne vykonnejsie a napriek
tomu, som o tom presvedceny, je potrebne za nimi stravit ovela viac casu...

Lubo M.