FreeBSD R8.X pod VMmware ESXi 5

Lukas Maly Iam at LukasMaly.NET
Mon Jan 23 07:59:03 CET 2012

Jozef Drahovsky píše v Ne 22. 01. 2012 v 17:30 +0100:

> Pouziva niekto FreeBSD pod VMware?
> Zvlast ma zaujima skusenost s modulom do FreeBSD na to aby VMware mohol
> s nim komunikovat
> a optimalizacia deamonov s vyraznejsou idle reziou.
> Jozef

Hi

Taktez FreeBSD hojne pouzivam pod ESX. Je dobre dodrzet podporovanou
verzi FBSD pod danou verzi ESX viz dokukent Guest OS. Ale zpravidla
funguje i novejsi FreeBSD 9 jsem jeste nezkousel, ale fungovat bude.

Co se VMWare tools, tyce tak existuji dve moznosti instalace. But verze,
ktera je dodavana primo s ESX, ted nevim od ktere verze je soucasti i
patricne FreeBSD.iso, ktere se montuje pri zadani instalace toolu, viz
druhy odkaz. Druha moznost je pouzit open-vm-tools z portu, kterou
aktivne pouzivam. Snad jen jediny problem pri kompilaci je, ze je nutno
mit stazene /usr/src, protoze se kompiluji nejake moduly a src je tudiz
vyzadovano.

OpenVMTools ve FreeBSD pouzivam jiz dlouho. A zatim spokojenost. Jen
pozor na to ze po instalci se status u virtualky jevi ponekud jinak, nez
ma byt OK. Ale vse je funkcni. Snad se tak ma projevovat OpenVmTools
obecne i napr. pod linuxem.

Par mych poznamek
http://blog.smejdil.cz/2010/12/esxi-41-status-unmanaged.html
http://blog.smejdil.cz/2011/09/esxi-50-freebsd-82-vmware-tools-860.html