Zfs zahrana po havarii disku

Michal Buchtik buchtajz at borsice.net
Thu Jan 19 10:27:19 CET 2012

Dne 2012/01/19 10:15, Radek Krejča napsal(a):
> [...]
>    scrub: none requested
> config:
>
> 	NAME        STATE     READ WRITE CKSUM
> 	storage     UNAVAIL      0     0     0  insufficient replicas
> 	  ad12      ONLINE       0     0     0
> 	  ad14      UNAVAIL      0     0     0  cannot open
> 	  ad16      ONLINE       0     0     0
> 	  ad18      ONLINE       0     0     0
> 	  ad20      ONLINE       0     0     0
> 	  ad10s2    ONLINE       0     0     0
>
> Problem je, ze at se snazim pouzit jakykoliv prikaz, tak me to odmitne s
> hlaskou, ze pool storage neni online. Jenze jak ho mam do online stavu
Ahoj, mozna me neco unika, ale podle toho vypisu se jedna o obycejny pool
bez redundance, takze pri havarii disku je cely pul k nicemu. Obavam se
ze tohle asi rozchodit bez ztraty nepujde. Technicky asi nezbyde nic jineho
nez nahradit ad14. Co se bude dit pak nevim, tohle jsem nezkousel. Vsechny
pooly mame bud z mirror nebo raidz.

Michal