Kodovani slozek v Evolution

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Jan 15 15:25:14 CET 2012

On 01/15/12 14:59, Radek Krejča:

> Ano, chapu. Otazka je, jak se k tomu dostat, to nevim. Zkousel jsem ls
> -B, coz neni totez, ale bud spatne koukam, nebo se pres ls ke kyzenemu
> vysledku nedohrabu.

No, pokud
ls | hd
nevede k rozumnemu vysledku, je mozne, ze ani 'ls' nedokaze data z disku
precist spravne.

V tom pripade nezbyva nez vyuzit jednu informaci, na kterou se rado
zapomina. "Adresar" je z pohledu operacniho systemu vlastne obycejny
soubor - zvlastni je jen tim, ze operacni system rozumi formatu a
vyznamu dat v nem ulozenych.

Takze to co udelas (predpokladam, ze stojis ve spravnem adresari)

cat . | hd

a tim uvidis obsah adresare bez jakekoliv interpretace, ktera by to
mohla poskodit. Ty spravne fragmenty tam urcite ocima najdes - nakonec
ten soubor (jeho jmeno) zacina konstantnim znamym a citelnym retezcem.

> Je jeste jedna vec, ze at koukam, pres co chci, tedy xterm, konzole,
> mucommander, prohlizec Nautilus, vidim stejne znaky. To dle meho alespon
> problem s fonty vylucuje.

Ano - to rika, ze ve vsech techto prostredich pouzivas fonty ze stejne
znakove sady. Nikoliv vsak, ze z teze, v jake Eclipse zapisuje data na disk.

> Jinak uplne prvotnim cilem bylo zjistit, zda ma evolution neco, kde bych
> rekl, ze ukladat na disk se nemaji surove nazvy, ale treba necim
> prekodovane, domnival jsem se, ze neco takoveho proste byt musi, uz to,
> co jsme si tu rekli na zacatku, tedy ze UFS utf nepodporuje, ukazuje, ze
> to muze a zrejme i je docela problem.

Aha - no tuhle moznost ja nezkoumal, predpokladal jsem, ze problem s
Eclipse uz zkousel vyresit prohledanim konferenci o Eclipse pripadne
dotazem tam  a sem's prisel az kdyz tahle cesta selhala.

Tak zpet - pokud je tu nekdo, kdo Eclipse rozumi a vi jak se tenhle
problem resi tak ti to urcite rekne.

K tomu co jsem tu probiral ja se vratime teprve az touhle trivialni
cestou reseni nenajdes.

I kdyz, ja uz ti taky o moc vic nepomuzu - dokazu ti pomoct lokalizovat
problem (jestli je pri ukladani nebo az pri cteni), ale samotnou opravu
- tedy ten zasah do zdrojaku Eclipse, uz budes muset udelat sam. Ja
Eclipse v zivote nevidel.