ISC DHCP Server 4.2.3 at FreeBSD

Ivo Hazmuk ivo at vutbr.cz
Thu Nov 24 11:48:51 CET 2011

Ahoj,

Ivan Dolnák napsal(a):
> prevádzkujem ISC DHCP Server na FreeBSD 8.2R a už som si prešiel
> viacero zdrojov dokumentácie (knihy, web, man).
>
> Stále som však nedokázal nájsť odpovede na niekoľko svojich otázok.
> Týmto vás prosím o prípadné tipy, linky, ktoré by mi mohli pomôcť.
>
> Otázka:

> 2. Existuje možnosť pomocou ISC DHCP servera a teda DHCPv6 šíriť aj
> adresu smerovača? Ak to v súčasnosti nie je možné, rád by som
> predišiel dlhšiemu hľadaniu a prípadne sa obzrel po iných dostupných
> mechanizmoch.

bohužel není. V DHCP pro IPv6 zatím tato moznost není už na úrovni RFC.
Ale snad se v blizké době podari tuto vlastnost doplnit. Panove z IETF
tak lpeji na SLAACu, ze nam občas připadá, ze chtějí, aby se IPv6
nakonec neujalo.

Jde o to, že už proběhlo několik pokusů o doplnění šíření směrovací
informace do DHCPv6. Všechny tyto pokusy byly zatím zahubeny v zárodku.
Naopak RFC 6106 doplnilo šíření DNS serverů do SLAAC.

Je třeba si uvědomit, že DHCP pro IPv6 je zcela jiné, jak pro IPv6.
Používá jiné UDP porty, složitější výměnu zpráv a tak se dá pokračovat.

To jen ve zkratce.

	Ivo Hažmuk