ISC DHCP Server 4.2.3 at FreeBSD

Ivan Dolnák ivan.dolnak at gmail.com
Thu Nov 24 11:34:47 CET 2011

Ahoj,

prevádzkujem ISC DHCP Server na FreeBSD 8.2R a už som si prešiel
viacero zdrojov dokumentácie (knihy, web, man).

Stále som však nedokázal nájsť odpovede na niekoľko svojich otázok.
Týmto vás prosím o prípadné tipy, linky, ktoré by mi mohli pomôcť.

Otázka:

1. Existuje podrobnejšia dokumentácia k prevádzke servera pre účely
DHCPv6 statefull? Zatiaľ som prešiel manuálové stránky, kde je podľa
mňa len zopár info a DHCP Handbook, The (2nd Edition) od Ralpha Dromsa
(v našich končinách známa ako modrá DHCP kniha), v ktorej nie je
takmer nič v súvislosti s IPv6.
2. Existuje možnosť pomocou ISC DHCP servera a teda DHCPv6 šíriť aj
adresu smerovača? Ak to v súčasnosti nie je možné, rád by som
predišiel dlhšiemu hľadaniu a prípadne sa obzrel po iných dostupných
mechanizmoch.
3. Používate (viete odporučiť) nejaký textový/grafický tool, ktorým by
som si mohol monitorovať aktuálny počet zapožičaných adries z pool-u?
4. Podľa môjho posúdenia, možnosť "failover peer" je v súčasnosti len
pre pool IPv4 adries. Nemáte info, či je alebo bude táto možnosť
dostupná aj pre IPv6? Experimenty s pridaním "6" ku "address" a "peer
address" určite nefungovali.

Ďakujem.

Ivan