problém s mysql

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Nov 14 22:34:52 CET 2011

Dan Lukes wrote:
> On 11/14/11 20:00, Jarda:

Veverkou je myslen SquirrelMail, nebo neco jineho?

[...]

> To ovsem vypada jako, ze to normalne bezi.

Jsou to binarni logy, ktere obsahuji informace o vsech SQL prikazech,
ktere provadeji zmenu v DB (tedy update, delete, insert, create, drop,
alter a tak podobne). S jejich pomoci se da dostat do nejakeho bodu v
case, nez se neco pokazilo atd. Pripadne jsou nutne pro replikaci Master
/ Slave.

Kdyz nevis, k cemu jsou, tak predpokladam, ze je nepotrebujes.

> Stojis o ne jako o zaznam toho, co se v minulosti s databazi delo ?
> Pouzivas replikaci ?
>
> Pokud je odpoved na obe otazky zaporna, muzes smazat vsechny krome
> posledniho.

Smazani je snadne a myslim, ze se nic nestane, ani kdyz se smaze ten
posledni. Kazdopadne by se smazani melo spis provadet z konzole MySQL a
to nasledujicim prikazem

PURGE MASTER LOGS TO 'mysql-bin.010';

Nebo

PURGE MASTER LOGS BEFORE '2011-11-14 22:21:01';

Pokud binarni logy nejsou vubec potreba (coz na vetsine takovych malych
instalacich vazne nejsou), tak je lepsi je v konfiguraci vypnout. V
souboru /usr/local/etc/my.cnf v sekci [mysqld]

Staci zakomentovat log-bin=mysql-bin
Pokud je potreba mit pustenou replikaci, ale neni potreba logy
dlouhodobe uchovavat, da se nastavit jejich automaticke mazani, napriklad

expire_logs_days=14

Ted bych se jeste trosku zameril na to "píše, že DB startuje, ale status
mi ukáže že nenaběhla" - mas tam PID file? Ze nenabeha ti rekl jen
`service mysql-server status`, nebo jsi to overoval vypisem v `ps auxww`
/ top?

Ve /var/log/messages se neobjevi zadna zajimava zprava?

Podle logu /var/db/mysq/jmeno_kompu.err to skutecne vypada (jak uz psal
Dan), ze bezi.

Neni to treba tak, ze ti zustala bezet a ty se ji pokousis spustit
znovu, coz samozrejme selze?

A koneckoncu je zajimave i to, ze kdyz pouzijes "veverku", spadne ti
databaze. Muze to byt treba tim, ze veverka sezere moc pameti a uz ji
pak neni dost pro MySQL... ale to jen tak vestim z mlhy, protoze pro to
chybi dostatek detailnich informaci z tve strany.

Mirek