OT: Vecny boj se spamem

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Oct 17 10:31:05 CEST 2011

Milan Cizek wrote:
> Ahoj,
> předem se omlouvám za OT, ale od včera hledám a nedaří se mi ničeho
> dopátrat, asi nepoužívám ty správné výrazy nebo nevím...
>
> Mám mail server Postfix a SpamAssassin. Poslední dobou mi ale pouští spamy,
> které mají podvrženou hlavičku, ve které jsem sám odesílatelem. Jiné spamy
> jsou klasifikovány OK. Hodnocení spamassassinu má v těchto případech
> většinou score cca 3-4, globálně ho ale snižovat nechci,

V prvni rade to chce byt vic konkretni. Celkove skore je celkem nic
nerikajici informace, dulezite jsou jednotlive testy - za co a kolik ten
e-mail dostal bodu. To se da v konfiguraci zapnout a pak se primo do
e-mailu vkladaji nasledujici statusy:

	tests=[BAYES_00=-1.9, LOTS_OF_MONEY=0.001, MISSING_HEADERS=1.021,
	RDNS_NONE=0.793, REPLYTO_WITHOUT_TO_CC=1.552, RelayC_UNK=1.5,
	TO_NO_BRKTS_NORDNS=0.001, T_FILL_THIS_FORM_SHORT=0.01,
	T_FRT_CONTACT=0.01] autolearn=no

Z toho uz se pak da poznat, jak jsou hodnocene jine e-maily a jak jsou
hodnocene ty, co projdou (jestli je to skutecne tim odesilatelem, nebo
je to jen shoda nahod). Pak se da v konfiguraci spamassassinu zvednout
hodnoceni jen konkretniho testu, ktery v nekterem tom pripade selhava /
je nedostatecny. Nebo jeste pridat nejake testy vlastni.

Mirek