nesmazatelne soubory s diakritikou

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Sep 29 19:08:33 CEST 2011

Petr Macek wrote:

> no ja bych zkusil pri tom mountu prave nejake parametry, ktere se o
> tohle staraji. Ja napriklad mountuju podobne disky s -E utf8:cp852
> a vse je ok. Je pravda, ze jsem jednou narazil na nejaky WD disk, s
> kterym jsem si neporozumnel, ale jinak problemy nemam.

To jsem zkousel hned jako druhy pokus, akorat jsem tam mel
-Eiso8859-2:cp852 a prave pri tomhle mountu jsem si vsimnul, ze ty
soubory nejdou smazat, tak jsem to pak zkusil remountovat bez tech _E
options, ale chova se to stejne.
Zkousel jsem vsechny vzajemne kombinace iso8859-2,cp852,cp1250,utf-8,
ale ani jedno nezabralo.
Z windowsiho pocitace jsem si na tom WD Datastore udelal slozku, kam
jsem vytvoril tri soubory s diakritikou v nazvu. Na Windows je vidim OK,
ale pres mount_smbfs je pri vsech variantach -E vidim spatne.

...zacinam se v tom trochu ztracet, protoze kdyz jsem pred lety
pripojoval skutecny Windows SMBFS share, tak normalne fungovalo
-Eiso8859-2:cp852. Nevim, co za zvlastnost je nastavene v pripade toho
WD Datastore.

Jinak z Windows ty soubory na WD Datastore jdou mazat a stejne tak jdou
smazat z FreeBSD, pokud si ten share primountuju pres NFS. Ale ani pres
NFS nevidim diakritiku spravne a nemuzu WD Datastore pouzit pro ukladani
zaloh.

Takze stale trva ten problem, ze pres smbfs nelze soubory smazat a nejde
u souboru videt spravne diakritika v nazvech.

Mirek