NATD - neprelozene pakety z interni site

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Sep 8 18:26:02 CEST 2011

On 09/08/11 17:30, Josef Hrabec:

> No, jina pravidla ktera by to mohla vyridit tam uz nemam

To nedokazu posoudit, to musis ty.

> Asi zkusim s notebookem odposlechnout provoz primo na drate, jestli se
> tam ty pakety opravdu obevuji. Premyslel jsem, jestli prave pri
> spousteni tcpdump-u v nem lze videt presne ty pakety ktere vystupuji na
> karte ven do ethernetu, nebo jestli nahodou nemuze zobrazovat take
> nejake dalsi pakety jeste pred tim, nez projdou firewallem nebo nat-em.

Neni duvod, aby se to chovalo "statisticky" - bud' by ti zobrazoval
kazdy paket dvakrat (pred prelozenim a po prelozeni) nebo jenom jednou -
neni duvod, aby vetsinu zobrazoval jednou, ale nektere dvakrat.

Nemas to nahodou tak, ze virtualizovanou sit ? Tedy switch s VLANama do
ktereho vedou obe ty karty (vnejsi i vnitrni) ?

Ja jen, ze uz jsem videl "netesnici" switch, kde pakety prokapavaly mezi
VLANy ...