NDIS, ndisgen(8) & Realtek 8185 Wi-Fi

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Sep 6 11:33:20 CEST 2011

On 09/06/11 11:05, Ivan Dolnák:
> Pokúsil som sa teda použiť drivery pre RTL8185L z webu realtek.com pre
> WinXP, verzia 1114

> Pri pokuse o pridanie modulu však príde ku páde systému a skončí to resetom:
> # kldload /root/rtl8185_sys.ko
>
> Dostanem nasledujúcu správu a idem do resetu:
> Cannot dump. Device not defined or unavailable.

Polovina problemu je, ze system jde "do kolen". To ten vygenerovany
ovladac dela neco, co by nemel - saha do pameti, ktera neexistuje
(alespon ne na FreeBSD), zpusobuje exception, ktere tento OS neobsluhuje
stejnym zpusobem jako Windows, nebo proste tak neco.

Muze take jit o chybu "obalky" - te, kterou okolo ovladace pridal ten
generator, kdyz z WIndows ovladace delal kernel modul.

Trochu blizsi informaci o tom, kde hledat a jestli je problem vubec
resitelny by poskytl prave ten dump. Jenze ten neexistuje, protoze neni
receno, kde ho ma system vyrobit.

Dump se vyrabi ve swapu jehoz velikost musi byt nejmene takova jako je
velikost pameti. Pokud takovy nemas, nemuzes pokracovat dal.

Az budes mit dump, tak se otevre v kernelovem debuggeru a pri trose
stesti se tam podari zjistit jaka posloupnost volani vedla k padu (a co
presne bylo duvodem padu) a z toho uz se pak da odpichnout nekam dal.

Ale je otazka, jestli ma smysl tomu venovat cas a energii, a to hned ze
dvou duvodu - pri cene dnesnich sitovych karet se ti proste nevyplati do
toho venovat vetsi nez minimalni mnozstvi casu - a debugovani kernelu a
modulu je typicky zalezitost spis an dlouho nez na minuty.

Predpokladam, ze nejde o nejaky trivialni problem - napriklad - ze
kompilace probehla bez warningu a taky, ze se nepokousis *.sys urceny
pro 32 bitove Windows zakomponovat do *.ko modulu pro 64 bitovy system
(nebo obracene).