Zrdcadlo pouzitim /dev/ar

Jan Dušátko jan at dusatko.org
Sat Aug 27 14:35:27 CEST 2011

... koktam a to pisemne (preklep). NEpouzivam AHCI ;o)

> Uz ten samotny dotaz je v podstate ilegalni. Pokud to spravne chapu, tak
> tys vytvoril ze dvou disku mirror, ktery se jmenuje "ar". A na me jsi
> nasledne vytvoril nejake datove struktury - jako treba BSD label a
> nasledne naformatovanou UFS partition.

Vytvarel jsem zrcadlo jeste před instalaci, na urovni BIOSu. Chyba a to
velka.

> Pak je ale onen label i ta partition na disku /dev/ar0.
> Ledaze jsi mirror delal "na praseci zpusob" - to jest - mel jsi hotovy
> disk /ad4 a nad nim jsi teprve nadefinoval mirror. I tak jsi ale UFS
> delal jen nad ad4 a ne nad ad6.
>
> Kdovy jaky zapomenuty sektor z nejake predchozi inkarnace UFS ta utilita
> nasla ...

> Ale to odbocuju - ve zkratce je to jednoduche - jakmile je disk soucasti
> mirroru, zapomen, ze existuje a na nic se na nem neptej (o zapisech uz
> nemluvim vubec).

Prave moje velka obava pochází z tohoto ukazatele (glabel status je jen pro
 dokresleni)
Pokud napisu status u /dev/ar0 -
# atacontrol status ar0
ar0: ATA RAID1 status: DEGRADED