Zrdcadlo pouzitim /dev/ar

Jan Dušátko jan at dusatko.org
Sat Aug 27 12:20:18 CEST 2011

Zdravim,
Mam (doufam) na systemu zrdcadlo pouzivajici SATA interface /dev/ad4 a
/dev/ad6.
Zrdcadlo je namountovane jako /dev/ar0. Z duvodu kolize AHCI a RAID
jepouzivam AHCI interface.

atapci0 na pci0:0:31:2:    class=0x010400 card=0x060a15d9 chip=0x28228086
rev=0x02 hdr=0x00
    vendor     = 'Intel Corporation'
    device     = 'Raid Controller
(82801HR/HH/HO&82801IR/IH/IO(AIE=0)/ICH10R)'
    class      = mass storage
    subclass   = RAID

# mount
/dev/ar0s1a on / (ufs, local, soft-updates)
devfs on /dev (devfs, local, multilabel)
/dev/ar0s1d on /tmp (ufs, local, soft-updates)
/dev/ar0s1e on /var (ufs, local, soft-updates)

Moje dotazy:
Pokud si vypisu glabel status, ukazuje mi to dva rozdilne ufsid na
jednotlivych UFS partiích.
To mi pripada jako problem pri synchronizaci.

                  Name  Status  Components
ufsid/4dea43017116cdff     N/A  ad4s1a
ufsid/4dea4302f8c1c8a8     N/A  ad4s1d
ufsid/4dea4302adb8c1bd     N/A  ad4s1e
ufsid/4dea5c939edc8088     N/A  ad4s2a
ufsid/4dea5c93b93eb0ad     N/A  ad4s2d
ufsid/4dea5c9425f8f68a     N/A  ad4s2e

ufsid/4e4e8ed26a8f42a1     N/A  ad6s2a
ufsid/4e4e8ed3ec9093b7     N/A  ad6s2d
ufsid/4e4e8ed3132471ce     N/A  ad6s2e

Pokud napisu status u /dev/ar0 - # atacontrol status ar0
ar0: ATA RAID1 status: DEGRADED
 subdisks:
   0 ---- MISSING
   1 ad6  ONLINE

Evidentne se system tvari, jako by /dev/ad4 byl vadny. Z prvniho disku se mi
ovsem regulerne bootuje system, pak se po inicializaci kernelu zacne
pouzivat /dev/ar0

Protoze se jedna o zivy system, kde je na prvnim disku funkcni GRUB, co mi
doporucite? Staci jenom rebuild, nebo trosku rozsahlejsi akce pro
znovuzprovozneni RAID1 ? Samozrejme tak, aby to bylo I nadale bootovatelne
;o))

Diky

Honza