Nastavenie Sendmail

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Aug 24 21:02:33 CEST 2011

On 08/24/11 19:46, Juraj Polák:
> mam niekolko domen na webhostingoch. Momentalne som sa dostal k serveru s
> verejnou IP, kam by som chcel
> okrem webovych stranok presunut aj mailove servery.
> Najde sa niekto kto by mi s tym pomohol / poradil ako na to ?

A s cim konkretne mas problem ?

> Server bezi na FreeBSD 8.2 so sendmail version 8.14.4

Napriklad se sendmailem se to udela tak, ze

a) primarni MX zaznamy vsech tech dotcenych domen nasmerujes na tu IP na
ktere ti to pobezi

b) seznam domen napises do /etc/mail/local-host-names

c) pokud jsi liny a pokud jsou uzivatelska jmena (to co je pred
zavinacem) unikatni pres vsechny ty domeny tak preskocis nasledujici bod (d)

d) do /etc/mail/virtusertable vlozis seznam adres v jednotlivych
domenach (na levou stranu) a ke kazde z nich unikatni jmeno v ramci
tohoto systemu (na pravou stranu)

e) zalozis vsechny ty uzivatele, co jsi nalevo napsal (v pripade, ze
prichazis primo z bodu c, pak zalozis proste jmena uzivatelu. Uzivatelum
nedas shell, takze se nebudou moct prihlasit.

f) nainstalujes imap-uv

g) rozesles uzivatelum jmena, ktera jsi jim zalozil v bodu e a hesla,
ktera jsi jim pri te prilezitosti nastavil

Slo by to ale take udelat treba s postfixem. A misto imap-uw by tam mohl
byt treba cyrus.Treba se tu najde nekdo, kdo dokaze v podbne malem poctu
kruku posat konfiguraci tehle dvou komponent (kdyz se casto tvrdi, ze
konfigrace postfixu je jednodussi, nez sendmailu ;-) )