GEOM label a UFSID

Jan Dušátko jan at dusatko.org
Fri Aug 19 20:30:27 CEST 2011

>To me rekne tak zruba jen -f a -b.
>
>Ale ne jestli ej to UFS1 nebo UFS2, kolik procent disku je rezervovano
>pro superuzivatele, kolik je inodu, jestli jsou na disku MAC labely, ...
>
>Pricemz nesoulad v nekterych parametrech muze zpusobit, ze se data na
>takovy fisk nepodari obnovit, nebo, ze se cast dat "ztrati" ...
>
>Jasne - pokud se bavime vyhradne o discich ktere jsem si naformatoval ja
>sam a u kterych jsem zadna "nedefaultni" nastaveni nepouzil, tak je to v
>pohode. V opacnem pripade budes muset do hry zapojit jeste tunefs a
>dumpfs abys dohledal i ty ostatni udaje ...

Situace je nasledujici:
1) Mam "pseudoraid" vychazejici z Intel chipsetu /dev/ar0
2) Na uvedenem device mam vytvoreny dva identicke boot environment, zbytek
device je pro datovou oblast
	/dev/ar0s1a on / (ufs, local, soft-updates)
	/dev/ar0s1b on swap
	/dev/ar0s1d on /tmp (ufs, local, soft-updates)
	/dev/ar0s1e on /var (ufs, local, soft-updates)
	/dev/ar0s2a on / (ufs, local, soft-updates)
	/dev/ar0s2b on swap
	/dev/ar0s2d on /tmp (ufs, local, soft-updates)
	/dev/ar0s2e on /var (ufs, local, soft-updates)
3) GRUB2 pouziva nasledujici syntaxi:
        insmod ufs2
        set root='(/dev/hd0,1,a)'
        search --no-floppy --fs-uuid --set 4dea43017116cdff
        echo                    Loading kernel of FreeBSD kernel ...
        kfreebsd                /boot/loader
4) Oba boot environment jsou bootovatelne, druha partice slouzi pro zalohu
systemu napriklad po problematickem upgrade. Pri vytvareni zalohy prostredi
nejprve pomoci newfs vytvorim prazdny filesystem a pote kombinaci
dump/restore prenesu aktualni prostredi. Bohuzel, musim pote vlozit spravny
UFSID do /boot/grub/grub.cfg. V jinem pripade to nenastartuje.
5) pomoci prikazu
	glabel list ar0s1a | grep ufsid | tr "/" " " | awk '{print $4}'
	glabel list ar0s2a | grep ufsid | tr "/" " " | awk '{print $4}'
   jsem schopen zjistit UFSID potrebne pro GRUB.

Honza