GEOM label a UFSID

Jan Dušátko jan at dusatko.org
Wed Aug 17 01:59:45 CEST 2011

Ahoj,
Pomoci glabel status jsem schopen vypsat UFSID jednotlivych svazku. Prestoze
jsem hledal, nenasel jsem jakym zpusobem to nastavit. Je mozne nastavit
label, ale UFSID ne, navic se při kazdem vytvoreni souboroveho systemu
generuje novy.
Duvodem pro tento krok je existence dvou bootovacich prostredi. V okamziku
vytvareni probiha newfs+dump+restore, tedy vytvori se novy UFSID. Ten pote
musim vlozit do GRUB menu, jinak mi system nenastartuje.
V tuto chvili pouzivam skript, ktery vypreparuje jednotliva UFSID z metadata
a modifikuje GRUB, ale je tam prilis mnoho moznosti, kde se něco muze
pokazit. Tak shanim cokoliv dostatecne ucinneho a jednoducheho.

Diky

Honza