RAID5 a prubezne navysovani diskove kapacity oddilu

Milan Cizek cizek.milan at seznam.cz
Fri Jul 22 14:09:53 CEST 2011

Ahoj,
jake byste mi v dnesni době doporucili reseni pro RAID5? Patrne asi
softwarove, jedna se o low-cost server. Gvinum? ZFS? Doposud mam pouze
zkušenost s ar/gmirror.
Potreboval bych prubezne navyšovat diskovou kapacitu jednoho oddilu...
Predstava je nasledujici.

1 mensi systemovy disk (bez RAIDU)
Pro zacatek 3x 1TB disky (asi v RAID5 kuli zaloze) primountovane jako jeden
adresar (/camdata)

Postupne bych pak potreboval přidávat další 1TB disky s tim, ze se vždy
navysi dostupna kapacita v /camdata.
Je ještě v dnesni době problem za behu roztahnout velikost oddilu? Nebo to
resit nejak uplne jinak?

Zakladni deska ma omezeny počet SATA portu (4), predstava je nasledne za par
korun dokoupit nejaky PCI/PCI-E radic a pripojit třeba další 4 disky, které
se pridaji do toho RAIDu. Jake jsou zkusenosti s podobnymi radici?

Diky.

Milan