fsck při každém startu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jul 21 17:34:56 CEST 2011

Cizek Milan wrote:
> na jednom novém "serveru" se mi děje zajímavá věc... V serveru jsou
> disky ad4 a ar6 pod ar0. Při každém startu/rebootu systém informuje o
> nekorektním dismountu jednotlivých (všech) svazků a spustí fsck_ufs
> (u 1TB pole trvá poměrně dlouho). Když systém vypínám např. halt -p,
> provede se opět sync, které někdy trvá až několik minut (vypisují se
> čísla) a po té normálně proběhne reboot/vypnutí.

1. dojde to cislo az k nule, nasledovane hlaskou
All buffers synced.

nebo

2. k nule nikdy trvale neklesne a nakonec do skonci hlaskou

"Giving up on ... buffers"

?

> jen se vždy poškodí FS

Pokud se to chova podle [2] A ZAROVEN jsou zapnute softupdaty, pak
poskozeny FS nemusi byt nasledek, ale pricina. Lze si predstavit
poskozeni struktury FS, ktere fsck neodhali, ale cyklicka zavislost
zpusobi druhe z vyse popsanych chovani.

V takovem pripade bych zkusil zrusit sofupdaty - jestli to pomuze, vis
alespon, ze tohle je TEN spravny smer. Pak bude treba sahnout k fsck, to
ale pravdepodobne nepomuze, takze horsi zprava - zaloha, format, restore.

Pokud se to chova podle [1] pak bych naopak postupoval smerem - hardware
nestihne zapsat data z interni hardwarove cache pred ztratou napajeni. V
horsim pripade - hardware se nedozvi, ze ma neco zapisovat, protoze se
blizi vypnuti, pripadne se to dozvi zpusobem, ktery ignoruje ...