named - could not listen on UDP socket: address in use

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jun 16 11:47:39 CEST 2011

Lubomir Majersky wrote:

> 9.4.-ESV-R4. LEN jeden z nich bezi na 'amd64' (nazvem ho ZAKLIATY),
> ktory je zaroven sekundarnym DNS, ostatne bezia na 'i386' a medzi nimi
> su primarne a sekundarne DNS. LEN ten ZAKLIATY mi zapisuje kazdu hodinu
> do logu:
>
> named[1479]: could not listen on UDP socket: address in use
> named[1479]: creating IPv4 interface em0 failed; interface ignored
> named[1479]: could not listen on UDP socket: address in use
> named[1479]: creating IPv4 interface lo0 failed; interface ignored
> named[1479]: not listening on any interfaces

Nemam dojem, ze BIND sam o sobe dela neco s periodicitou jedne hodiny -
takze vysvetleni "prvni volby" je, ze neco se tam pravidelne pokousi
spustit dalsi BIND - coz se nemuze povest, protoze jeden tam bezi.

Overi se to snadno - ten BIND co trvale bezi NEMA pid 1479 - to je PID
toho druheho BINDu spusteneho "navic".

Pokdu bezici BIND ma PID 1479 pak je vyse popsana hypoteza vyvracena a
bude treba hledat jine vysvetleni.

Jinak jsem nezaznamenal zadny "platformne zavisly" problem a to mam
amd64 serveru radu - i kdyz verze na nich je 9.6.-ESV-R3