VPS s podporou FreeBSD?

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Jun 10 14:34:38 CEST 2011

Miroslav Prymek wrote:

> No jo, to pak ale neni VPS hosting, ale jail hosting, tak by to tam meli napsat :)

Nerad bych tu rozpoutal akademickou debatu, ale jaka norma urcuje to, co
je VPS hosting? Jelikoz je to cele "virtualni", tak asi nikde neni
stanoveno, ze VPS musi umoznovat instalaci vlastniho OS atp. (spousta
tech, co nabizeji treba nejaky Xen hosting stejne umoznuji pouzivat jen
jimi pripravene image s upravenym kernelem / ovladaci).
Z meho pohledu je VPS to, kde ma uzivatel moznost si instalovat a
konfigurovat vlastni aplikace a nesdili tento prostor s nikym jinym. Coz
umoznuje i to reseni postavene nad jailem (a on to neni klasicky jail)

Mirek