Otázka na presnosť teplotných senzorov

Ivan Dolnák ivan.dolnak at gmail.com
Mon Jun 6 10:46:22 CEST 2011

Ahoj,

na monitoring teplotných senzorov na CPU a MB používam moduly jadra
aibs.ko a coretemp.ko

Mám CPU: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q8400 @ 2.66GHz (2666.68-MHz
K8-class CPU) a MB Asus.

Dostávam tieto hodnoty zo sysctl (upravený formát prostredníctvom Perl scriptu):

Load averages:
  last 1 minute:   1.00
  last 5 minutes:  0.99
  last 15 minutes: 0.72
CPU Temperature:   67 [°C]
  at core0:        85 [°C]
  at core1:        74 [°C]
  at core2:        76 [°C]
  at core3:        77 [°C]
MB Temperature:    47 [°C]

V uplynulých dňoch sme viedli s kolegami debatu, nakoľko presné sú
hodnoty udávané v sysctl - najmä info o jadrách. Zarazila ma najmä
rýchlosť zmeny teploty na jednotlivých jadrách. Počas sekundy môže
teplota kolísať aj +- 5°C.

Chcem sa preto spýtať, nakoľko sú podľa vás tieto hodnoty spoľahlivé?
Dôvodom na moju otázku je možno hlúpy nápad, dať takéto 4 stroje do
racku bez núteného vetrania (prídavných ventilátorov). Neviem nakoľko
by to mohlo byť ešte stabilné a prevádzkyschopné, ak TCore pre uvedený
CPU je cca 72 °C.

Ďakujem vopred za odpovede.

Ivan