Ceske kodovani podruhe

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jun 2 12:22:19 CEST 2011

On 06/02/11 08:39, Vilem Kebrt:
> v tomhle musim bohuzel plne souhlasit s Danem, tady je kazda rada draha.
> Zatim jsem nenarazil na ftp demona ktery by toto dokazal nejak rozumne
> resit.

On to dost dobre ani resit nemuze. Bez RFC2640 proste nema udaje, ktere
by mu to umoznovaly.

ProFTPd by, podle vseho, limitujici byt nemelo:
http://www.proftpd.org/docs/modules/mod_lang.html

Ted je otazka, jak jsou na tom pouzivane FTP klienty. Bud' je k RFC2640
lze presvedcit, nebo musis presvedcit aby pouzivali jineho klienta,
takoveho, ktery bude vyhovovat.

> Samozrejme klasickemu uzivateli to bohuzel nevysvetlis

Tvym partnerem taky primarne neni v teto veci uzivatel, ale sef
spolecnosti. Bud' se rozhodne, ze mu staci existujici, jiz hotove a "nic
ho nestojici" reseni, ktere ma urcite omezeni (kazde reseni bude mit
urcita omezeni, tak tohle ma tohle). A pak uz jen musi zajistit, aby
zamestnanci respektovali pracovni postupy. Tak jako maji zakazani psat
si jmena a hesla na monitor stejne tak maji zakazani pouzivat diakritiku
v nazvech souboru. Nebo se ti to podari pro nejakou kombinaci nastaveni
ProFTPd serveru a konkertniho RFC2640-compliant vyresit - a pak bude mit
prikaz podobu "smite pouzivat FTP jen klienta XY". Jasne, ze se obcas
nekdo sekne, to se vyresi jako omyl. Jestli se to ovsem nekomu stava
casto, resi se to jako neschopnost.

Nebo se sef dojde k zaveru, ze se mu toto omezeni nelibi, pak ty mu
navrhnes reseni jina, vcetne ceny za porizeni a/mnebo implementaci,
reknes mu jaka maji ta jina reseni omezeni (kazde reseni ma nejaka) on
si vybere a zaplati.

I ti mene schopni sefove tusi, ze kdyz chteji auto na prevazeni palet s
cihlama, musi si poridit vhodne - kdyz si poridi lacinou starou Skodovku
tak to taky pujde, jen budou muset jezdit namockrat (omezeni daneho
reseni). U pocitacu to funguje stejne ...