FLOWTABLE a quagga

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed May 11 11:51:15 CEST 2011

Radek Krejča wrote:
> Ahoj,
>
> jelikoz mi tahle option v jadre zaridila zbytecnou dvoudenni zabavu, chtel jsem se zeptat,

Nebylo dokonce nutne prekladat jadro.

sysctl net.inet.flowtable.enable=0

by melo mit stejny efekt.

> o co jsem jejim vyhozenim z jadra prisel

Spis o nic. Flowtable je, zjednodusene receno, cache, ktera umoznuje
rychle najit konkretni routovaci zaznam tykajici se jednoho konkretniho
datoveho toku (treba jedne TCP session).

Cache primarne zajistuje, ze v pripade "multipath" pripojeni budou
pakety nalezici jedne session jsou prednostne odesilany vsechny toutez
cestou

Mechanismus se ale pouzije i v pripade, ze vic odchozich cest nemas.

Takze, jak vidis, nic kritickeho, bez cehoz byses nemohl v tvem
konkretnim pripade obejit.

> viz. http://www.freebsd.org/cgi/query-pr.cgi?pr=kern/146792

To neni zdaleka jedine flowtable-related PR. Je tu taky 144917, 155604.

> moje zkusenosti s radou 8.X jsou prahbidne

Kdyz oni tam prekopali routing. Obavam se, ze na to je jedina rada -
nejmene na klicovych mistech se vyhejbat verzim X.0 zcela a s verzemi
X.1 byt opatrny.

> doufam, ze to je jen prechodove obdobi pred necim, co bude stat opravdu za to

8.2 uz jakz-takz dobra, 8.3 bude jeste lepsi. Pak uz se to moc menit
nebude, protoze vsichni se vykaslou na "pulirovani" 8.x a budou uz se
zabyvat vyhradne 9

No a pak nekdy prijde 9.0 a ta bude zase stat za kocku.

At uz se nam to nelibi, puvodni model, ze -RELEASE je neco velmi
vazneho, seriozniho a duveryhodneho je proste uz par let pryc. Duvody by
byly na dlouhou diskusi, ale dneska to proste asi jinak tezko pujde ...

Jine OS (vcetne tech placenych) na tom nejsou v tomto ohledu vyrazne lepe.