Sendmail utajil adresata

Jindra Fucik fulda at seznam.cz
Tue Apr 5 10:54:12 CEST 2011

----- Original Message -----

> Trochu analyzujem spam maily a narazil som na zvlastnost,
> ze v hlavicke dorucenej posty chyba informacia o tom
> pre koho bol mail urceny  cez RCPT TO
>
> Skusal som sam sebe poslat takyto mail a nepodarilo sa mi to.
> Otazka ako poslat takyto mail, pripaden ako nastavit sendmail
> aby tuto informaciu poskytoval vzdy?

To je mozny pripad pokud je mail urcenej pro postmastera.
Je to situace kdy uz se neda mail dorucit nikam jinam - napriklad po
prekroceni maximalniho poctu hopu.
Potom je RCPT TO: <>
Takovej mail vznikne treba tak, ze nekdo odesle spam a tvuj server se
dostane do pozice relay. Jeho from je evidentne spatne a ten, komu jsi ho
chtel dorucit neexistuje, pak se mail dorucuje postmasterovi a sendmail pro
to pouzije adresata <>.
V souladu s lidovou tvorivosti a grafickou obrazotvornosti si muzes
domislet, kam je takovej mail urcenej.

Jindra