Problemy se stabilitou serveru

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Sun Mar 20 19:27:49 CET 2011

Ahoj

> Rebooti se mi pouze 1. Main-server. Pritom bych cekal, ze to bude 2.
> File-server, ktery bude mit problemy...
> HW problem treba se zdrojem zatim vylucuji, to by zrejme neprobehl
> cisty
> reboot, ale crash.

Aha, tak me tedy zmatl ten vypis dmesg. V tom pripade se obavam, ze to neni problem ciste se zfs a v tom pripade netusim. Jeste pro jistotu rekapitulace:

ZFS mas na i386 serveru se 2 GB ram (mimochodem, takhle konfigurace mi nefungovala absolutne vubec, i386/zfs je fakt spatne, kernel panic zacal pri velkem poctu souboru a nepomohlo nic jineho, nez umazat par souboru a nakonec pridat pamet a premigrovat na amd64) a ten nepada.

Na nej se pripojujes z nejakeho stroje s 12GB ram pres nfs a ten pada.

Pokud je to takhle, tak hadam, ze za to zfs nemuze a nevim.

> Kde tedy co nastavit? Pokud jsem cetl pozorne, tak vm.kmem_size na i386
> se
> musi tuningovat opatrne.

No, napred asi budes muset stanovit, proc to pada a pak se da resit dale. Zejmena vysledovat, kdy se to tak asi muze stat. K tomu rebootu tedy dochazi presne kdy? Kdyz delas ty zalohy? Nebo v nejaky konkretni cas?

Radek