OT - monitoring apache

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Mar 16 12:47:31 CET 2011

Radek Tománek wrote:
> Co se týče toho monitoringu procesů, ten ulimit by asi stačil, to mě
> nenapadlo :o) Jen bych se chtěl zeptat jak to funguje. Když tam
> (/etc/security/limits.conf)

Tenhle konfigurak vubec neznam (coz neznamena, ze neexistuje).

> nastavím limit na CPU time pro uživatele www
> třeba na 100, tak chápu, že to utne proces, kterej přesáhne délku života
> 100 minut

V podstate jo, i kdyz aby to vubec melo smysl, tak budes premyslet spise
o sekundach.

> Ale když ten server běží dlouho tak tu limitní délku života
> procesy nasbírají "korektně" a pak by mi systém zabil i "zdravého"
> apache, ne?

Podprocesu v Apache lze nastavit (mozna je to tak dokonce defaultne)
"zivotnost". Po kolika zpracovanych requestech ma byt tak jako tak nahrazen.

Pokud tedy bezne dlouhe requesty spotrebovavaji cas procesoru X, pak
nastavit zivotnost procesu na "maximalne 50 requestu" a limit na cas
procesoru na 100*X by mohlo ve vysledku byt to co chces.

Problemem zustava "master process" u ktereho si musis zjistit, jestli
nevznikne problem.

> Možná by bylo lépe detekovat déle trvající stav CLOSE_WAIT ve kterém ty
> podprocesy zůstávají viset a podle toho ty procesy zabíjet...?

Jak myslis ;-)

Mimochodem, nemyslim si, ze CLOSE_WAIT je pricina nebo neco, co s
pricinou bezprostredne souvisi. SPis je to nasledek nejakeho problemu a
tebe by melo zajimat co je proboem, protoze tohle nemusi byt jediny
nasledek.