OT - monitoring apache

Ondrej Pesta ondrej.pesta at idc.cz
Wed Mar 16 08:27:19 CET 2011

Cau.

On 15-3-2011 14:10, Radek Tománek wrote:
> Ahoj,
> nemáte prosím někdo tip na něco, čím by se dal realitimově monitorovat
> apache? Na netu jsem našel pythonovej script apache-top, ale bohužel mi
> nefunguje a projekt už je delší dobu mrtvej. Něčím bych rád apache
> monitoroval na úrovni aplikace (přístupy, požadavky, atd.)
Pokud bys chtel statistiku aktivity (accesses, documents, bytes) za sekundu pro jednotlive virtualhosty, tak ja pouzivam modul mod_watch.
Data se daji lehce sbirat do nejakeho grafovaciho systemu (MRTG, Munin, atd.). Projekt sice taky zrovna uplne nezije, ale funguje to.
Ten modul i plugin do monitoringu lehce vygooglujes.
Kdyby ne, muzu poslat.
> Dále bych potřeboval něčím hlídat procesy apache, protože občas se mi
> stane, že některému z podprocesů apache zůstane spojení ve stavu
> CLOSE_WAIT a žere hodně CPU. Protože je ten server docela dost vytížen,
> a takových procesů se nasbírá více, tak jde výkon hodně dolů...
> Potřeboval bych tento stav nějak zjišťovat a tyhle podprocesy zabíjet.

Co se tyce hlidani procesu, tak je asi vazne nejlepsi si naskriptovat, co presne potrebujes.

S pozdravem

Ondřej Pešta