Rozpadly gmirror

Petr Macek pm-conf at kostax.cz
Wed Mar 2 10:04:02 CET 2011

> Chybi tam gmirror clear ad8, jinak totiz na ad8 zustanou metadata, ktera
> oznacuji disk za vadny.
>
> Takze kompletni postup je
> gmirror clear -v ad8
> gmirror forget -v gm0
> gmirror insert -v gm0 ad8

ja treba clear nikdy nedelal, protoze jsem ho neznal a nikdy jsem na
problem nenarazil. Overeno asi 20 pripady

> To samozrejme za predpokladu, ze ten disk ad8 je skutecne v poradku (coz
> klidne muze byt, me takhle disk obcas zmizel uz mnohokrat na ruznych
> serverech a vetsinou je to bud vadny SATA kabel, nebo jen to, ze FreeBSD
> ma defaultne jen 5 sekund timeout a pritom ATA specifikace umoznuje asi
> 30 sekund. Bohuzel se dlouhe roky nedarilo protlacit, aby tento timeout
> byl konfigurovatelny za behu systemu pres sysctl.

tohle je u SATA opravdu velky problem, na to narazim kazdou chvili. Je
ten timeout nastavitelny aspon nejak natvrdo (aniz bych kvuli tomu musel
kompilovat pul sveta).  Ja nikde nenasel, jak ho prenastavit.

PM

--
# Petr Macek