Rozpadly gmirror

Vaclav Vymazal vaclav.vymazal at gmail.com
Tue Mar 1 16:55:25 CET 2011

Ahoj,
 stala se mi nemila vec na mem produkcnim stroji. Pravdepodobne se mi
pred cca tremi mesici rozbil gmirror s /root /var /tmp a /usr a stroj
nejakou dobu bezel jen z jednoho disku. Pricinou je podle vseho zdroj
ktery oba disky neuzivil. Problemu jsem si vsimnul az dnes kdy stroj
nabehl z toho druheho disku a na stroji chybela posta, uzivatele,
databaze a tak podobne. Po nekolika pokusech a rebootech jsem stroj
dostal do stavu kdy opet bootuje z cerstvejsiho disku, ale vypada to
ze zadna automaticka recovery se nekona (to koneckoncu dava smysl).

Rad bych ted disk ad8 (ktery se ted tvari stejne zdrave jako ad6)
pridal zpatky do mirroru a proto ze je server produkcni tak nechci
riskovat a rad bych s vami zkonzultoval postup. Chystam se provest
nasledujici prikazy:
           gmirror forget gm0 #Zapomene neaktivni device v mirroru
           gmirror insert gm0 ad8 #Prida novy device do mirroru

Neudelal jsem nekde nejakou krpu?

dmesg:
ad6: 70911MB <WDC WD740HLFS-01G6U0 04.04V01> at ata3-master UDMA100 SATA 3Gb/s
GEOM: ad6: geometry does not match label (255h,63s != 16h,63s).
GEOM: ad6: media size does not match label.
ad8: 70911MB <WDC WD740ADFD-00NLR5 21.07QR5> at ata4-master UDMA100 SATA 1.5Gb/s
GEOM: ad8: geometry does not match label (255h,63s != 16h,63s).
GEOM: ad8: media size does not match label.
GEOM_MIRROR: Component ad8 (device gm0) broken, skipping.
GEOM_MIRROR: Device mirror/gm0 launched (1/2).

gmirror status:
      Name    Status  Components
mirror/gm0  DEGRADED  ad6

Diky,