ipfw a 2 pripojeni do internetu

Petr Macek pm-conf at kostax.cz
Tue Mar 1 10:47:05 CET 2011

Zdravim,

narazil jsem tam, kde jsem myslel, ze nenarazim (jako obvykle :-)
Mam BSD, na jedne sitovce je LAN (192.168.0.0/24) a pak mam dve WAN
(nejake dsl a bezdrat, to je v podstate nepodstatne). Pouzivam ipfw a
rad bych u nej zustal, ale nejsem schopen udelat takovouto konfiguraci:
klienti 192.168.0.0/25 aby sli do internetu pres wan1
klienti 192.168.0.128/25 aby sli do internetu pres wan2

Muzu pouzite ipdivert nebo ipfirewall_nat, ale nejsem schopen to
vyresit. Nemam zadne dynamicke routovani, takze mi klienti
192.168.0.128/25 porad odchazi pres vychozi branu (a tim pres wan1).

Je tohle nejak resitelne? Priznavam, ze jsem reseni zatim dlouho
nehledal, protoze nestiham. Zkusil jsem si udelat 2 naty a pravidly to
nasmerovat, coz mi nefunguje. Potreboval bych asi systemu nejak rict, ze
ten druhy subnet ma odchazet pres jinou sitovou kartu ven, ale nevim jak.

Diky za radu

--
# Petr Macek