IPMI management problem

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Feb 16 10:39:33 CET 2011

> Nikdy jsem si s BMC na x336 nehral a mel jsem za to (ani nevim proc), ze
> je tam na to pridavna samostatna karta se samostatnym interface, ale
> mozna je nejakym zpusobem ten interface sdileny se systemem

Taky nevim co je na x336.

Ta sdilena funguje tak, ze vlastna to je skutecne karta jedna, akorad
smerem k procesoru (procesorum) ma dve nezavisla datova spojeni, takze
pakety mohou odesilat oba a u prichodu se podle typu paketu poznava,
kteremu systemu je predat.

Vyhodou tohoto usporadani je cena (spotreba, zabrane misto), nevyhodou
ze ta karta je opravdu jen jedna a operacni system se k ni nemuze chovat
uplne libovolne.

Mj, jako napriklad u zminene BGE ...

> hw.bge.allow_asf="1"

... musi v ramci jeji inicializace povolit "odbocovani" managementovych
paketu do druheho datoveho rozhrani.

Pokud ovladace konkretni karty na FreeBSD nenainicializuji kartu
spravne, mohou BMC odriznout.

Na nekterych systemech si lze vybrat, jestli BMC bdue mit sotovou kartu
"jen pro sebe", nebo jestli bude sdilena a bude ji moct pouzivat i
hlavni pocitac jako dalsi sitove rozhrani. Pokud si lze vybrat i v
pripade x336 tak rozhodne doporucuju nesdileny rezim.