mailserver (postfix) a spam

Miroslav Prymek m.prymek at gmail.com
Sat Feb 12 14:38:37 CET 2011

On 12.2.2011, at 14:22, Dan Lukes wrote:

> No to uz vubec nejde. Prakticky ve vsech mych sitich jsou uzivatele cleny diskusnich listu. Pripadene, pisi postu u ktere nelze prijemci zakazat aby ji forwardoval (i automaticky) nekomu jinemu. A jak znamo, SPF je sice skvele, ma ale s temito naprosto beznymi situacemi tak nejak ... nepocitalo.
>
> To by me uzivatele sezrali kdyby se ukazalo, ze kdyz napisou obchodnimu partnerovi, on je zrovna na dovoleny takze dopisy jsou forwardovane k nekomu jinemu - a ty od nas nebudou dochazet, protoze jsem prostrednictvim SPF forwardovani v cili zakazal ...

SPF je podle me uplne spatne - alespon tehdy, kdy se pouziva jako absolutni kriterium a ne treba jenom jako nejaky
bodik do celkoveho spam-score.

Prijde mi, ze je docela normalni scenar "chci podnikovou postu preposilat na svuj mail na seznamu". Ne, ze by se mi
takovy postup libil, ale je to bezny pozadavek. A zrovna seznam jako natruc SPF pouziva... Zkuste pak vysvetlit
uzivateli, ze mu nemuzete splnit jeho trivialni pozadavek a ze za to muze seznam...

Mirek