Lehce OT: courier-imap - vyreseno

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Wed Jan 19 14:41:40 CET 2011

> jen mozna hodne OT, avsak, nemate limity na conexe v courier-imap ? me to delalo bordel v kancelari ;-) Login uspesny, ale konexe ukoncena, zvysil jsem limity.

S tim jsem zapasil jiz kdysi davno, limity na konexe je treba zvedat v pripade, ze pristupuje vice uzivatelu treba pres nat a pri pouziti webmailu, pak k preteceni dojit muze.

> Courier si totiz dela ty indexfily sam dle sebe, ale pokud se k nim
> nedokaze naplno dostat (napriklad kvuli pravum) tak to zvraci prave
> takovyhle hovadiny....To je jeden pripad, dalsi jsem tenkrat nasel a
> mozna to budu mit nekde zazalohovany.
> Vilem

Tak tim to nebylo, nicmene smazal jsem je, udelaly se znovu.

> Tebou zadany prikaz neni syntakticky spravny. Kazdy prikaz zacina TAGem
> a me se zda, ze ten v tvem pripade chybi. Teda - nechybi - pozadovanym
> tagem je slovo "login", prikazem pak "postmaster na muj-denicek.cz"

Ano, je to tak, na uvod musi byt nejaky tag. Prilis jsem to nezkoumal, tento priklad byl v konferenci o courier-imapu, nezkoumal jsem a pouzil. Evidentne ne kazda rada je spravna, alespon pouceni pro priste.

> Jestli chces dosahnout prihlaseni, tak bych urcite doporucil pouzivat
> syntakticky korektni variantu prikazu. To, samozrejme, nezarucuje, ze se
> to povede, ale zmizi tim jeden z duvodu, proc se to muze chovat divne ...

Tak ja to predne zjistil, kdyz klasicke MUA prestalo fungovat. Takze jsem pouzil uvedeny priklad a bylo to. Problem je, ze at pouziju spravnou syntax nebo spatnou, v logu je vzdy naprosta spokojenost. Nicmene, pri pouziti spravne syntaxe se objevila jina, stejne nic nerikajici nesmyslna hlaska, se kterou si ovsem jiz poradili v konferenci couriera.

Hlavni chybou tedy byla casova diference mezi postovnim serverem a nfs serverem, v mem pripade 34 sekund. Po serizeni casu (resp. resuscitaci nfsd na fileserveru) to zatim funguje.

Cili z lehce OT se stalo total OT a tim se omlouvam, ze jsem sem zatahl uvedeny problem a svalil vinu na FBSD. Zmatlo me, ze na linuxu to fungovalo stale, ze nejake schranky take fungovaly a ze v logu si courier v podstate na nic nenarikal.

Diky vsem za rady a doufam, ze tenhle prispevek nekomu pomuze.

Radek