Instalace FBSD na Alix Alix.1C Geode LX 800

Martin Salac martin.salac at certicon.cz
Mon Jan 10 10:41:30 CET 2011

On 2011/01/08 20:28, Nádhera Roman wrote:
> Dobrý den,
> nějak vůbec se mi nedaří dostat FBSD na tento systém:
> http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Alix.1C_board_with_AMD_Geode_LX_800_%28PC_Engines%29.jpg

> Mám k tomu připojený 2.5" HDD a pokouším se nainstalovat systém.
> Instalačka systému je na CD, mechanika je externí připojená přes USB.
> Chcípne to v okamžiku, kdy se sysinstall snaží vytvořit souborový
> systém. Pokud nainstaluji na ten HDD strčený do jiného počítače a pak hp
> přendám do toho Alixu, tak tam se systém nabůtuje, ale začne psát chyby,
> [...]

Me funguji Alixy (konkretne modely 1C, 1D, 2D3 a 3D2) jak s CF, tak s
diskem
jako z praku. Nikdy jsem neinstaloval system primo na Alixu, vzdy jsem
instaloval na PC a CF nebo HDD jsem zamontoval nainstalovane.

Disky pouzivam:
ad0: 76319MB <Seagate ST980815A 3.ALE> at ata0-master PIO4

zadne problemy s geometrii

U pevneho disku mi velmi pomohlo (stabilita) vypnout cache disku a natvrdo
nadefinovat kabel - muj /boot/loader.conf:
glxsb_load="YES"
if_bridge_load="YES"
autoboot_delay="3"
console="comconsole"
comconsole_speed="38400"
hw.ata.ata_dma_limit="1"
hw.ata.ata_dma_check_80pin="0"
hw.ata.atapi_dma="0"
hw.ata.ata_dma="0"

Kernel mam osekany GENERIC (vyhazel jsem nepotrebna zarizeni), nic dalsiho
jsem nepridaval.

Navzory zminenemu ocekavani problemu s USB 2.0 (ehci) mi USB subsystem
funguje bez vetsich problemu v rezimu 480Mbit ...

Zkousene systemy 6.4, 7.0, 7.1, 7.2, 7.3 - vsechno RELEASE.

Zdravi

Martin