ZFS - hratky, postrehy... a problemy

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Nov 24 02:17:09 CET 2010

Gabriel wrote:
[...]

> Takze po tomhle romanu otazka zni - resili jste nekdo nekdy neco podobneho
> a jak jste to nakonec vyresili? V podstate potrebuju rozchodit rebootovani
> systemu (reboot, nebo shutdown, doesn't matter, nefunguji oba) a ZFS kvoty
> pres NFS.

Vezmu to podobne strucne jako Radek - takovehle veci jsem se ZFS zatim
nezkousel, takze s konkretnim problemem neporadim.

Zaroven ale zminim to, co se tu resilo uz mockrat - RELEASE je u FreeBSD
v podstate jen bud v case, nijak to nenavysuje kvalitu vysledneho
systemu a vsadim svoje boty, ze zrovna veci okolo ZFS a NFS jsou v
8-STABLE nebo i 9-CURRENT v lepsim stavu, nez v 8.1-RELEASE.

Co se nemoznosti rebootu se ZFSv15 instalovaneho z mfsBSD tyce -
nesetkal jsem se s tim, takze je to patrne zavisle na nejake konfiguraci
HW. Me to slapalo normalne.

Pripadne tady je navod na instalaci ZFS on root primo od PJD (hlavni
vyvojar ZFS a HAST)
http://blogs.freebsdish.org/pjd/2010/08/06/from-sysinstall-to-zfs-only-configuration/

K tomu problemu s rebootem jsem nasel jen tohle
http://www.freebsd.org/cgi/query-pr.cgi?pr=conf/147444

Mozna by to mohl resit i nejaky update BIOSu kvuli ACPI (ve spojitosti s
ACPI jsem na netu nasel par podobnych reportu)

Dalsi moznosti je, zkusit sahnout po STABLE a ZFSv28 patch... hodne
experimentalni, ale aspon by se overilo, jestli je problem ve verzi ZFS,
nebo s tim vubec nesouvisi.

A konecne co se problemu s geom gate tyce - nikdy jsem to netestoval,
takze neporadim, ale co misto toho zkusit nasadit iSCSI, pokud je teda
neco takoveho potreba?

Jinak ja mam na ZFS zatim docela stesti a mam tu s nim jeden stroj s cca
7 jaily s uptime 455 dnu, takze si nemuzu stezovat :o)

U dalsiho stroje, ktery je na backupy, tam s tim obcas nejaky problem
je, ale po upgrade na 7.3 jich vyrazne ubylo (obcasny restart tak jednou
za 2-3 mesice). Predpokladam, ze upgrade na 8.1 / 8.2-PRERELEASE to
jeste vylepsi.

Mirek