FreeBSD 7.3 - buildworld fail - mojkernel

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Nov 23 14:01:22 CET 2010

On 11/23/10 13:15, Lubomir Majersky:
> Bohuzial, len testovaci server mam po ruke, ostatne su mimo a bohuzial,
> kazdy je hw-ovo iny.

Coz neznamena, ze musis prekladat na kazdem z nich zvlast (zde resime
problem takhle komplikovane prave proto, ze se ti na starem systemu
nedari prelozit novy).

> Pri tej prilezitosti ma napadla este jedna otazka v suvislosti s tym, ze
> podpora je len do "...support 6.4-RELEASE until November 30th, 2010."
> Viem, ze nie je nutne ist za kazdu cenu nahor aspon do doby, pokym bude
> podpora portov

;-)

Zrovna vcera jsem delal upgrade svych centralnich repository. Sestkove
jeste stale mam. A tak mohu poslouzit cerstvou zkusenosti na tema

posledni "graphics/cairo" uz nejde na 6.4-R prelozit, protoze gcc 3.4.6
je na to moc stare (port se bez problemu prelozit da, ale musis nejprve
naistalovat a nasledne pouzit novejsi gcc).

A to podpora portu oficialne skonci az za tyden (coz je soucasne odpoved
na tvoji otazku do kdy se budou udrzovat porty pro radu 6 - za tyden
konci podpora posledni verze 6.x a tim soucasne konci take podpora pro
6.x ve stromu portu).

> Ba dokonca mam este jeden server 5.X, ktory pouzivam ako FW a nemam dovod menit OS.

Pokud mas tech stroju ve skutecnosti relativne malo, nebo jde o opravdu
zcela zapomenuty stroj, kteremu se nedostava zadne udrzby, tak diverzita
asi neni az takovy problem.

Bud' budu mit na kazdem stroji neco jineho - pak je ale zrejme, ze
nemuzu mit dostatecnou zasobu "testovacich" stroju abych mohl zmeny pred
tim, nez je udelam na danem produkcnim serveru nekde ozkouset, nebo je
potreba aby celkovy pocet pouzivanych verzi byl co mozna maly.

Momentalne udrzuju ctyri - 6.4-R, 7.3-R, 8.1-R/i386 a 8.1-R/amd64 - a uz
to je dvojnasobek toho, co bych povazoval za optimalni. Ja uz totiz
prichazim do veku, kdy mam sice spoustu zkusenosti, ale obcas je problem
je vsechny soucasne udrzet - mene ruznych systemu je tedy pro me
rozhodne lepsich ;-)