FreeBSD 7.3 - buildworld fail - mojkernel

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Nov 23 13:59:56 CET 2010

Lubomir Majersky wrote:
[...]
> Pri tej prilezitosti ma napadla este jedna otazka v suvislosti s tym, ze
> podpora je len do "...support 6.4-RELEASE until November 30th, 2010."
> Viem, ze nie je nutne ist za kazdu cenu nahor aspon do doby, pokym bude
> podpora portov, aby som si vedel prilezitostne a *pohodlne* (na pohodlne
> kladiem doraz) zupdateovat aplikacie, ktore pouzivam.

No a tady si myslim, ze prave bude ten problem, protoze uz dlouhou dobu
se v mailinglistu ports na freebsd resi problemy spojene s tim, ze na 6.x
neco neni tak, jako na novejsich verzich a musi se to slozite obchazet -
tim myslim vlastnosti nastroju v base, jako je pkg_add atd. Takze bych
se vubec nedivil tomu, ze velmi kratce po EOL 6.4 dojde k
nekompatibilnim zmenam v /usr/ports/Mk/ a nasledne pak i v jednotlivych
portech. Ale zadne oficialni informace k tomu nemam.

> [...]
> 5.X, ktory pouzivam ako FW a nemam dovod menit OS. Vsetko slape ako ma.
> Uvazujem nad tym preto, lebo v buducom roku planujem nejaku HW-u vymenu.
> Doteraz som to tak robil. Novy server s novym OS som si v klude u seba
> odladil a... ...a prisiel ma miesto, kde ho mam a jednoducho som len
> "precvakol" kable. Je teda niekde nejaka zmienka, ze dokedy sa pre danu
> verziu OS 6.4 bude udrziavat struktura portov? Ak mam pamat neklame, tak
> u verzie 5.5 to trvalo este rok, po skonceni podpory OS. Pride mi ta
> "rychlost" zmien na vyssie verzie OS tak trochu chora a zvratena...

Ono to tak zvracene neni, jde ciste o lidske sily - vyvojaru je malo a
neni v jejich silach vsechno testovat na vsech verzich a dlouhe roky
udrzovat zpetnou kompatibilitu s necim, co neobsahuje patricnou
funkcionalitu nastroju v base. At jiz je to pkg_*, nebo treba mdconfig.
Prvni release rady 6.x vysel pred 5 lety (ve stejnem roce, jako posledni
release 4.x) a za tu dobu FreeBSD urazilo znacny kus cesty. Aby vyvojari
stihali drzet krok s novinkami ve svete HW, ale i zmeny v ruznych
protokolech a aplikacich, sami pouzivaji vetsinou CURRENT, nebo 8-STABLE
a tezko po nich muzeme chtit, aby k tomu meli bokem jeste 6-STABLE.

Osobne uz mam jen jediny stroj s 6.x a ten patrne do konce roku prevedu
na 8.1, nebo pockam do ledna na 8.2

Mirek