Dotaz na USB ve FreeBSD.

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Nov 19 10:55:29 CET 2010

Hougan wrote:
> Jestli jsem to dobre pochopil tak jde o to aby se tomu zarizeni ani
> nevytvoril v pripade BSD /dev/daX. Tzn aby system nepocital s tim ze tam
> ma USB mass storage.

Pokdu si muzes dovolit nenahrat ovladac umass tak dosahnes presne tohoto
chovani.

Taky by mozna nejak slo (ale pred zasunutim zarizeni, ne az pote) pouzit
neprilis dokumentovany "usbconfig" - jenze - to by muselo byt trocjhu
jasnejsi ceho dosahnout chceme (a ne jen ceho dosahnout nechceme).

> V linuxu to zrejme i za chodu jde takhle "odbindovat" tzn. rict systemu
> ze tohle zarizeni se nebude pouzivat jako USB storage.

Jenze, kdyz se rekne A, musi se rict taky B. Rekneme, ze se nam podari
dosahnout toho, ze zarizeni nebude zachyceno ovladacem 'umass' a
nevytvori se /dev/daX. Dobre - tak mame pripojene zarizeni, ktere nema
zadny ovladac a zadne /dev/*

Takze jak s nim bude nejaka aplikac ekomunikovat ?

> Data se totiz maji stahovat pomoci protokolu Picture Transfer Protocol

> Byl bych teda radeji za nejaky prikaz ktery by docilil toho co zmineny
> prikaz na linuxu :)

To sice chapu, ale i kdyby to nakrasne fungovalo, tim nas vyresenou jen
prvni polovinu problemu. To je polovina "co nechceme aby se stalo". A
zatim jsi popsal jen tu, takze pripadne rady se tykaji poze te. Pak je
tam jeste druha polovina, o ktere zatim nevime nic. To je polovina "co
se ma stat misto toho". Protoze "nic" je velmi pravdepodobne odpoved,
ktera k pozadovanemu cili nepovede.

Takze ty mas nejaky program na FreeBSD ktery se zarizenim timto
protokolem komunikovat umi ? Pokud ano, tak je treba zjistit, jakym
zpusobem a prostrednictvim a jakeho ovladace bude tato aplikace na
FreeBSD k tomu zarizeni pristupovat.