OT: Tagovany vlan provoz BSD/TPLINK

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Nov 9 15:16:07 CET 2010

Cizek Milan wrote:
> switch TL-SL5428E (http://www.tp-link.com/products/productDetails.asp?pmodel=TL-SL5428E)
> Do gigabit portu č.25 vede propoj z BSD (6.2-RELEASE) rozhraní ste1, které má následující nastavení.

> ifconfig_ste1="inet 10.0.Y.1/24"
> ifconfig_vlan2="inet 10.X.X.1/29 vlan 2 vlandev ste1"
> ifconfig_vlan3="inet 10.X.X.17/29 vlan 3 vlandev ste1"
> ifconfig_vlan4="inet 10.X.X.33/29 vlan 4 vlandev ste1"

> Nicméně si spíše nemyslím, že by byla chyba v nastavení BSD

Nekdy je lepsi neduverovat a proverit.

> Bohužel se mi nepodařilo nastavit, přes uplink mi nic neproteče

Jako, ze ze switche nevypadavaji smerem k BSD zadne pakety, nebo, ze
pakety odeslane z BSD nelze pak nikde venku zachytit ?

Jinak ale - mixovani tagovaneho a netagovaneho provozu na jednom
interface (ste1) nepatri mezi vyslovene bezne konfigurace a kdyz uz to
pouzivas, povazuju za vhodne proverit, ze to skutecne funguje - na BSD,
myslim. To jest, jestli pakety odesilane ven do jednotlivych smeru
odchazeji do trunku spravne (ne)tagovane.

No a pokud se podivas na pakety prichazejici, mozna, ze z toho vyplyne
nejaky napad, kde hledat chybu na switchi ...