OT: Tagovany vlan provoz BSD/TPLINK

Cizek Milan cizek.milan at seznam.cz
Tue Nov 9 11:39:49 CET 2010

Ahoj,
poridil jsem do site switch TL-SL5428E (http://www.tp-link.com/products/productDetails.asp?pmodel=TL-SL5428E), jako nahradu drivejsiho LINKSYS SRW224G4. Do gigabit portu č.25 vede propoj z BSD (6.2-RELEASE) rozhraní ste1, které má následující nastavení.

### Interfaces ###
cloned_interfaces="vlan2 vlan3 vlan4 ..."

# VLAN parent interface, default segment 10.0.Y/24
ifconfig_ste1="inet 10.0.Y.1/24"
# VLAN link AP2
ifconfig_vlan2="inet 10.X.X.1/29 vlan 2 vlandev ste1"
# VLAN link AP3
ifconfig_vlan3="inet 10.X.X.17/29 vlan 3 vlandev ste1"
# VLAN link AP4
ifconfig_vlan4="inet 10.X.X.33/29 vlan 4 vlandev ste1"

Nicméně si spíše nemyslím, že by byla chyba v nastavení BSD. Proto OT, rád bych se zeptal, jestli zde někdo z konference náhodou nevlastní stejný nebo nějaký jiný typ switche od TPLINKu, na kterém provozuje vlany.

Požadavek je jednoduchý. Jeden uplink ze switche do BSD, který je tagovaný. Pak jednotlivé porty, co port to jedna vlana, do které vstupuje z připojeného zařízení netagovaný provoz. Bohužel se mi nepodařilo nastavit, přes uplink mi nic neproteče a nenapadá mě způsob, jak to testovat než pokus omyl.

Switch jsem nastavil takto (přes web management):
port 1-19 default vlan1
port 24 vlan 2 (access, pvid 2)
port 23 vlan 3 (access, pvid 3)
port 22 vlan 4 (access, pvid 4)
port č.25 jsem nastavil na TRUNK

V podstatě nevím, co víc s tím zkusit. U některých SW se občas ten trunk musí nastavit pro každou vlanu (některé AT), to jsem tady nezaregistroval, tak předpokládám, že stačí prostě 1x říct, že port.25 je TRUNK.

Do těch portů 24-22 jsou zapojená hloupá zařízení, která jedou čistou komunikací bez vlan (proto pvid na switchi). Prostě jen ta spojovačka mezi routrem a switchem je "tagged".

Budu rád za jakoukoli radu nebo nápad jak to rozchodit.

Milan