FreeBSD 8.1/pf performance

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Nov 5 20:32:50 CET 2010

Jan Dušátko wrote:
> Zaroven testuji chovani na FreeBSD 7.3 a 8.0, zda se, ze tento efekt je zde
> podstatne nizsi.

Pozor, 8.0 je EOL jiz 30.11.2010

> Na tomto systemu neni takovy provoz, presto je rozdil
> vykonnosti jen 15%. Bohuzel, provoz je tu priblizne o rad mensi, takze
> neni jiste, zda na toto mereni nemá vliv nizka zatez.

To je prave ono - mohlo by se stat, ze problemy se projevuji jen pri
vysokych zatizenich, pripadne pri soubehu nekolika okolnosti, ktere s
vyssi pravdepodobnosti nastavaji soucasne tehdy, kdyz je paketu opravdu
hodne.

> Na druhou stranu, tento list mne docela vystrasil tento seznam
> http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-pf/2010-October/005840.html
> (timto chci podekovat Mirkovi Lachmanovi)

Tyhle seznamy nemuzes precenovat. Ja dostavam podobny seznam tykajici se
ACPI pravidelne emailem - a je delsi. I jine komponenty maji podobne
seznamy.

Musis se podivat na tech 45 reportu a odhadnout, nakolik jsou stale
jeste relevantni - a tykaji se tve situace. To ze "FreeBSD 6.2 panic in
pf" te asi nepali. Stejne jako vsechny conf/* a sparc/* IPv6 reportu te
taky znepokojovat nemusi. Nakonec tam toho zas tak moc nezustane - a to
musis posoudit sam.