Ak je DNS master IPv4 slave aj IPv6

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Oct 6 19:56:35 CEST 2010

On 10/06/10 16:42, Juraj Lutter:
> Jozef ma problem, odkedy ns1.wilbury.sk, ktore sluzi ako slave DNS pre
> jeho domeny, zacalo pouzivat aj IPv6

> Navyse, na stroji so skonfignutym IPv6 Link Local, ale zaroven bez IPv6
> konektivity (cize, bez IPv6 default gw a verejnej IP adresy), mi to vzdy
> prejde korektne, nech robim, co robim.

To je i moje pozorovani, proto to podezreni, ze problem sice s IPv6
nejak souvisi, ale nejspis ne tak jednoduse a primo. Jakkoli nepopiram,
ze navrhovane reseni je moznym resenim, dokud se nevi co problem
skutecne zpusobuje, nelze vyloucit, ze odstranenim IPv6 neni odstranen
problem sam, ale jen nektere jeho symptomy, zatimco jine problemy se
mohou kdykoliv projevit v nejake jine oblasti a to i mimo IPv6 a tudiz i
po jeho odstraneni.

Ja osobne bych na problematicke strane zacal TCPDUMPem a zjistil koho se
presne pocitac pta na co a jake odpovedi od nej dostava, nicmene, vliv
muze mit i obsah resolv.conf a hosts.

Na druhou stranu chapu, ze jestli pozorovatelne potize ustaly padla
nejvetsi motivace na hledani skutecne priciny potizi. To je samozrejme
na Josefovi.

Ja se predevsim snazil zabranit vytvoreni prilis nespecificke obavy z
nasazeni IPv6. IPv6 samozrejme ma sve problemy, ale popsany problem
proste obecne nema a neni duvod aby dochazelo k hromadnemu
prekompilovavani kernelu.

Nakonec - v diskusi tu padky nejmene dve domeny, ktere maji IPv6
nameserver, takze kdo ma IPv6-ready kernel, ale nema IPv6 komentivitu
muze si snadno vyzkouset jestli se ho popsany problem tyka.