Vice siti v exports - zfs

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Sep 16 00:52:34 CEST 2010

Radek Krejča wrote:

[...]

> To je ovsem "vyborna ficura". Ja pouzivam raidz, jak to je asi tam.... doufam, ze kdyz mi vypadne jeden disk, ktery vymenim a pak druhy, tak ze neskoncim na tom, ze se "nedopocitaji" data na ten novy disk.

Vymenit vadny disk za jiny neni problem, data se dopocitaji. Ale pokud
si nekdo vytvori RAIDZ / RAIDZ2 / MIRROR s hot spare diskem, tak ten
spare disk je tam na FreeBSD jen na ozdobu (pokud se neco nezmenilo, ale
nevim o tom)

Napriklad
zpool create mytank raidz ad0 ad1 ad2 ad3 spare ad4

Na Solarisu se pri vypadku jednoho z disku ad0 - ad3 automaticky pouzije
ad4 a zacne se dopocitavat. Na FreeBSD pri vypadku jednoho z tech disku
se nestane nic. ad4 zustane dal oznacen jako spare ve stavu AVAIL, takze
ani nejde vlozit do poolu namisto mrtveho disku (nejprve je potreba na
nem zrusit to, ze je hot spare a pak ho rucne vlozit do poolu).

...takze k nahrade za mrtvy OpenSolaris ma FreeBSD jeste hodne dalekou
cestu.

Mirek