VLAN a MTU

Michal Buchtik buchtajz at borsice.net
Wed Sep 15 19:45:24 CEST 2010

Dne 2010/09/15 15:30, Josef Hrabec napsal(a):

> Diky za info, u 3com switchu to tak opravdu je. Tyto nove switche jsou
> vsak Edge-Core. Asi to nebude zrovna nejlepsi zelezo, ale hodne tady hrala
> roli cena. Tyto switche pouzivaji jako management a pro stackovani
> VLAN4093, ktera je defaultne tagovana. Proc neumoznuji tagovat take VLAN1,
> netusim.
>
> Asi nezbude nic jineho, nez VLAN1 jednoduse jiz dale nepouzivat.

Edge-Core pouzivame. Predpokladam ze mas nejaky L2 (treba velmi oblibeny
ES3528M).
Jak mas nastaveny port?
Defaultne je Hybrid, tedy nativni VLAN je netagovana, ostatni tagovane
(pokud je tak nastavis).
Kdyz nastavis "switchport mode trunk", tak jsou tagovane vsechny pakety.

Pak je samozrejme moznost u hybrid modu jako nativni pouzit nejakou
jinou vlan, a pak bude i vlan1 tagovana.

Michal