RE: Problemy aplikaci s diakritikou v souborech

Kaminar Kaminar at seznam.cz
Sun Sep 12 11:29:40 CEST 2010

Zdravim,

v reseni problemu s diakritikou jsem se posunul dale a tady pisu, co jsem zjistil.

1) dia - u minule verze 0.97 na FreeBSD 8.1 se problem neprojevuje.
Navic, pry ve verzi 0.97.1 byly provedeny zmeny, ktere se tykaji prave vstupu
z CLI. Stejny problem se vyskytuje i na Linuxu, takze je ten problem
s velkou pravdepodobnosti v Dia. Pokud se to nekoho tyka, tak doporucuji
setrvat u minule verze 0.97.

2) Seamonkey2 - Spatne kodovani serif fontu byla banalita, ktera
spocivala, ze oproti SM1 se v SM2 zmenilo nastaveni pisma. Staci
provest vhodnejsi nastaveni v Upravy/Predvolby/Vzhled/Pisma a je
po problemu.

3) gFTP a Filezilla - je podle me take problem aplikace. Filezilla je, co
se tyce jineho kodovani, nez je UTF8, vpodstate nepouzitelna.
U gFTP se asi vyskytla mensi chyba, ktera nejspis souvisi s prechodem
v Linuxu na UTF8. Tenhle problem se vyskytuje uz delsi dobu a setkavam
se s nim u GTK aplikaci. U jinych aplikaci jsem podobny problem zatim
nezaznamenal.

Karel