Kontrola bezicich sluzeb (watchmen)

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Thu Sep 9 15:04:00 CEST 2010

Diky za strucne shrnuti, jen jsem nepochopil tohle:

On 9.9.2010, at 14:33, Dan Lukes wrote:

> V zasade ano.

Tim jsem se chtel zeptat "a jak to udelat, aby obsadil virt. terminal a hlasky vypisoval tam?"

To bych tam asi musel na tom terminalu spustit getty a vnutit mu spusteni toho programu, ne?

Kdysi jsem potreboval system, ktery nabootuje a na prvnim virtualnim terminalu spusti jakysi program,
ktery navic mel interaktivne komunikovat s uzivatelem. Udelal jsem to tak (mozna zbytecne slozite,
proto se na to ptam), ze do /etc/ttys jsem dal:
ttyv0 "/usr/libexec/getty myprog"  cons25w on secure

A do /etc/gettytab:
myprog:\
    :ht:np:sp#9600:al=specialuser:tc=std.9600

(az na to "al" jsem to radeji zkopiroval z definice "Pc", pac tomu prave nerozumim, k cemu treba ta rychlost
u virtualniho terminalu je...)

A uzivateli "specialuser" jsem dal do .cshrc spusteni onoho programu.

Navic onen program mel jeste pracovat pod rootem, takze se tam jeste motalo sudo - no proste divocina.

Slo by to udelat nejak jednoduseji? Tj. jak nejjednoduseji zabezpecit, aby se na vtermu 0 spustil
nejaky program pod rootem - a normalne fungovala komunikace s uzivatelem? (dejme tomu, ze to je treba
interaktivni mc)

Slo by to treba takhle?
ttys:
ttyv0 "/usr/libexec/getty myprog"  cons25w on secure

gettytab:
myprog:\
    :al=root:lo=/usr/local/bin/mc
...nebo jak?