Kontrola bezicich sluzeb (watchmen)

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Sep 9 14:33:34 CEST 2010

On 09/09/10 13:02, Miroslav Prýmek:

> Muzes se prosim o tom trochu vic rozepsat? Abych rekl pravdu, v tom, jak funguje nastavovani
> terminalu dost plavu - nejvic, co jsem zvladl, bylo podle navodu nastavit konsoli na seriaku
> a to bylo dost trivialni :)

Stale je to trivoalni - 'init' an zaklade zaznamy v /etc/ttys spusti
program jaky si napises a jako parametr mu preda /dev/+retezec z prvniho
sloupce ttys. Pricemz to ej to hlavni omezeni - takto hlidany program
musi byt spustitelny s prave takovym parametrem. Jinak si ho musis
"obalit" scriptem, ktery tenhle zbytecny parametr "ukousne". No a druhe
omezeni - spousteny program nesmi sam sebe daemonizovat. Coz ale
vetsinou lze zaridit konfiguraci.

Takze takhle vypada v /etc/ttys zaznam, ktery mi pri startu system
nastartuje OpenVPN a zajistuje, ze kdyby OpenVPN server spadnul, system
ho okamzite nastartuje znovu:

../usr/local/etc/openvpn/openvpn.ms.tcp.conf "/usr/local/sbin/openvpn
--config" unknown on secure

> Takze staci do /etc/ttys dat neco ve stylu
> none   "/usr/local/bin/my_super_watchdog parametr1 parametr2"   vt102   on secure

Takovy program bude spusten s parametry

/usr/local/bin/my_super_watchdog parametr1 parametr2 /dev/none

a podotykam, ze musi bezet stale - ne, ze jen neco udela a skonci. To by
ho init okamzite znovu startoval.

> Ma tam pak nejaky vyznam ten typ terminalu (vt102)?

Ne. To je informace, kterou mas k dispozici, ale pravdepodoben ji
nepouzijes.

> A co kdyz bych chtel, aby ten programek obsadil nejaky virtualni terminal (misto getty)
> a svoje vypisi psal tam?

V zasade ano.